Reviews gerieviewt

Reviews gerieviewt

Op onze zoektocht naar relax fauteuils maken we, in onze naïviteit, regelmatig gebruik van reviews. Tijdens het lezen ontstaat er een beeld van de winkel waar je naar toe wil gaan. In ruwe cijfers krijgt bedrijf X extreem veel slechte reviews en weinig goede. Hier moeten we niet zijn denken wij, tot we verder zoeken en een ander review bedrijf vinden die bedrijf X de extreem veel goede en weinig slechte geeft.

Hoe is dit mogelijk, vragen wij ons af. Na verder onderzoek op Internet komen we tot de conclusie dat Reviews, zijn veranderd van een hulpmiddel voor de consument, tot een middel om die te misleiden. Veel bedrijven maken gebruik van een bedrijf als Trustpilot. Bij Trustpilot zijn de reviews goed over de winkel waar we naar toe willen gaan. Dit zegt natuurlijk niets, maar bij het andere review bedrijf zijn de reviews niet héél erg slecht. We besluiten daar heen te gaan.

De verkoper in de winkel helpt ons prima. We kopen onze stoelen en een split level top. De levertijd is, helaas, drie maanden en dat is in september. Tevreden over onze aankoop gaan we naar huis.

Twee weken later krijg ik een e-mail van Trustpilot, waarin ik word gevraagd een review te schrijven voor winkel X. Verbaasd denk ik, dat is snel, de meubels zijn nog niet eens bezorgd. In die e-mail staat ook dat er elke periode, geen idee wat ze daarmee bedoelen, een loterij is met als prijs dat jij je meubels gratis krijgt. Een voorwaarde daarvoor is dat je review voor de levering van je aankoop moet insturen. Nu staan we voor een dilemma. Ons principe zegt, niet meedoen aan deze vorm van bedrog. Onze verstand zegt, tegen beter weten in, niet geschoten altijd mis. Als compromis tussen principe en verstand besluit ik een review te schrijven over onze, exacte, ervaring in de winkel en onze zoektocht naar stoelen met de volgende tekst:

” We zijn, wanhopig, op zoek naar goede maar betaalbare relax fauteuils. Via een kennis zijn we getipt over winkel X. Na enig aarzelen, vanwege de 95 km lange afstand, zijn we toch gegaan. Het is heerlijk rustig in de winkel. Tip: ’ga als je kan door de week’. De verkoper zit achter zijn dek zijn administratie te doen. Hij laat merken dat hij ons gezien heeft. We nemen alle tijd om te kijken en stoelen uit te proberen. Wanneer we eraan toe zijn om te overleggen over een, eventuele, aankoop, ziet de verkoper dat en komt prompt aanlopen. Alles wordt uitgebreid uitgelegd en besproken. Onder het genot van een kop koffie wordt onze keus, twee relaxstoelen en een split topper voor ons bed, op papier gezet.”

PS

Onze aankopen zijn keurig en tot volle tevredenheid op 1 juli geleverd.

Wil je de eerste van je vrienden zijn die dit deelt?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.